• FAQ

    Een snel antwoord op je vragen.
    We helpen je graag aan meer inzicht.

De installateurs die via ons inkopen bestellen en betalen nog precies hetzelfde als ze gewend zijn. De inkoop tegen onze condities gaat pas in nadat onze inkoopmanager samen met jou bekeken heeft waar en hoeveel je erop vooruit gaat wanneer je via ons gaat inkopen. Wat wij voor je uit handen nemen is conditieonderhoud en het maken van inkoopafspraken. Niet alleen voor de ‘hardlopers’, maar ook juist voor de materialen die je minder vaak gebruikt.

We maken gebruik van ons collectief, wat zorgt voor beter inzicht in de markt. Dat gebruiken we voor het onderhandelen van onze voorwaarden. En doordat we meer volume inkopen krijgen we betere prijzen. Dit is interessanter voor een leverancier, omdat het zorgt voor een bepaalde continuïteit in afname. Natuurlijk haalt een installateur individuele successen op het vlak van inkoop, maar samen hebben we op lange termijn in de hele breedte betere condities.  Daar word jij als installateur ook alleen maar beter van!

Het grote inkoopvolume van Elektrotransfer biedt de groothandel en fabrikant continuïteit. Juist daarom zal de service verder vergroot worden. En met onze top 4 groothandels (Technische Unie, Rexel, Solar en Oosterberg), heb je altijd een favoriete servicepartner naar keuze beschikbaar. Dus scherpe prijzen en een groothandel naar keuze.

Allereerst maken we een uitgebreide analyse van je inkoop. Daarnaast brengen we jouw inkoopdoelstellingen in kaart en stellen we het inkoopplan op. Hierin staan de doelstellingen en de mens centraal. Want mensen doen zaken met mensen. We kijken ook naar de merken en producten die de installateur koopt. We zoeken dan uit of hier betere en scherper geprijsde alternatieven voor zijn. Ook kijken we of je binnen je huidige manier van inkopen ergens op kunt besparen. We kijken samen naar je jaarafspraken. En we denken mee bij projectinkoop. Kortom we helpen en adviseren je van A-Z met de inkoop.

Ja, deze verdien je zeker terug door onder andere de extra inkoopbonussen die je jaarlijks ontvangt voor 1 april.

In de lidmaatschapskosten zit alles inbegrepen: 2x per jaar een persoonlijke inkoopanalyse en bezoek door de inkoopmanager, 6x per jaar een omzetrapportage met advies, waarvan het laatste kwartaal maandelijks. Bij ons dus geen verborgen inkoopkosten achteraf!

Wij hanteren een vaste bijdrage per kwartaal. Hier zit alles bij inbegrepen. Deelname aan de inkoop en ook zo nu en dan leerzame events of leuke studiereizen. Elke 2 jaar in maart gaan we met onze leden 2 dagen naar de toonaangevende beurs ‘Light+ Building’ in Frankfurt. Onze A-merk fabrikanten zorgen ervoor dat er op die dag Nederlandse standbemanning is, die onze groep bijpraat over alle nieuwe ontwikkelingen. Deze beurs is een absolute must voor iedere vooruitstrevende installateur.

Nee, dat kan helaas niet. We hebben voor installateurs een ondergrens van 8 medewerkers en minimaal 250.000 euro inkoop op jaarbasis. We gaan tijdens een gesprek bekijken of we bij elkaar passen. Wij vinden het erg belangrijk dat de ondernemers die zich bij ons aansluiten toekomstgericht denken en kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan.

De data is bij ons veilig. Wij werken volgens de AVG met verwerkersovereenkomsten. Hierin staat beschreven welke data we verwerken en wat we met deze data doen. Beide partijen ondertekenen bij start naast een contract ook de AVG verwerkersovereenkomst.

Jazeker. Onze inkoopmanager maakt 2x per jaar een inkoopanalyse en komt dit ook persoonlijk met je doornemen. Tussendoor kijken wij ook op hoofdlijnen mee en houden we je op de hoogte van eventueel conditiewijzigingen. Te allen tijde kun je ook onze inkoopmanager persoonlijk benaderen met specifieke vragen over jouw inkoopsituatie.

De inkoop tegen onze condities gaat pas in nadat onze inkoopmanager samen met jou bekeken heeft waar en hoeveel je erop vooruit gaat wanneer je via ons gaat inkopen. Dit inkoopvergelijk en het advies is obj

Het schaalvoordeel dat je hebt als je gezamenlijk inkoopt leidt tot een betere inkoopprijs. Bij bedrijven tot twaalf werknemers scheelt dat zo’n 8% gemiddeld. Bij bedrijven tot 50 werknemers, scheelt dat zo’n 3%. Op inkoopbedragen van een half tot een miljoen euro is kan dat aardig oplopen.

Als je zeer goed inkoopt, dan kost het je ongeveer één-vijfde (20%) van je tijd. De vraag is of je die tijd niet beter kan besteden aan ondernemers vraagstukken in je installatiebedrijf die ook aandacht behoeven, door je inkoop activiteiten te ‘outsourcen’.

Krijg direct inzicht in jouw voordeel: doe de Quickscan

Bereken jouw voordeel in een paar minuten

Leer ons kennen

We leggen je graag uit wie wij zijn en hoe we met je samenwerken